Saturday, June 12, 2010

Menganiaya Diri Sendiri

Firman Allah dalam surah Az-Zukhruf (43:76) yang bermaksud;

"Dan tidaklah Kami menganiaya mereka,akan tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri".

satu ayat dari terjemahan Al-Quran...yang membawa aku menulis entry ini...
memang banyak sangat perkara yang aku lakukan, sebenarnya menganiaya diri sendiri,
semua membawa mudarat...biarpun mengetahui perkara itu memang salah tapi buat juga...

kerana memang sifat manusia yang lemah,tidak boleh lari dari membuat pertimbangan yang salah.
Ya Allah, berilah aku peluang dan ilham untuk memperbetulkan keadaan..
Perkara yang lepas, biarkan berlalu...cuma harapan aku,mana-mana hati seseorng yang tidak sengaja aku sakiti...memaafkan aku......aku ini seorang yang bodoh pasal jiwa manusia..

Bersalah dengan Allah,Allah Maha Pengampun...tapi kalau bersalah dengan manusia???
Walaupun maaf dipinta..tapi dihati tetap ada luka...

No comments: