Friday, May 28, 2010

Masa Lalu..Kekadang Aku Rindu dan Pilu

Assalamualaikum,
agak lama aku xmenulis...bukan xmahu..tapi xathu apa nak tulis dan sangat sibuk...
aku pon kerap lalai...
Bila hujung2 minggu, aku selalu lepak di ofis sahaja,buat kerja...kalo ikutkan..keje xpernah abis..
tp aku suka kerja aku...
tetapi hakikatnya..aku kesunyian










seorang demi-demi seorang member2 mendirikan rumahtangga...dan aku xsempat nk attend pon....sibuk dengan kerja dan uruskan hal keluarga..

baru seminggu lepas aku ke Nilai, hantar adik aku sambung belajar di Tahmidi USIM....dan sekarang tinggal ummi dan adik bongsu aku sahaja di rumah..

bertambah risau la aku..takut peristiwa lepas berulang lagi....harapkan bapa sedara pon...xguna.....bagi aku die dah aku xanggap seorang manusia yang baik dah..xbertanggungjawab...

dah memang takdir aku kot...sentiasa jauh dari keluarga...semakin aku usaha untk kembali ke kg...semakin jauh aku dibawa nasib...ntah bila akan berubah...aku macam putus harap untuk berdoa...

sekali sekala teringat masa sekolah menengah dulu,masa matrik.masa di UiTM, semua member2 ok je..masing2 ade geng..tapi aku???persoalan juga bagi aku....

aku xboleh jadi kawan yang baik kot...xde pon yang kamceng abis..natah bila aku boleh jumpe balik semula semua orng yang aku anggap kawan...

sekarang aku di pahang....jengka lagi...tengah2 antara sebelah barat dan sebelah timur...keadaan yang serba salah...sama jauh...kawan di sebelah barat pon xdpt jumpe...dan kawan sebelah timur pon xjumpa jgk....berada di jengka, hari2 jumpe babi dan kera je di tepi jalan.

keadaan sekarang betul2 mebuatkan aku sunyi bila xde kerja...

Masa Lalu..Kekadang Aku Rindu dan Pilu

2 comments:

Prinzessin said...

kan aku dah cakap...bila dah keje..masing2 sibuk...baru ko akan rasa regrets sbb tak enjoy masa study ko.

ko bukan takde org nak kawan atau jd geng kamceng abes ngan ko..cuma ko je tak perasan. mentality dan attitude adjustment ko kena perbaiki...then barulah ko takkan rasa sunyi..ditinggalkan..sbgainya.

sbgai contah la kan...selama ko ke pahang...bape kali ko call kwn2 yg ko rasa kawan ko..yg ko rasa "agak" rapat la dengan ko?? bape kali ko ada call aku..didi..fatah atau kak saloma... pernah ko terpikir??

sibuk..sampai bila2 pun tak pernah tak sibuk. tapi kalau ko ada kemahuan nak lepak ngan kwn...ko tau camana nak asing dan habiskan keje dan social life ko.

avlcreative said...

biasa la..
bila kita da kerja ni dan pulak time ni sorang-sorang kawan akan berkahwin.. memang akan terasa sunyi..
aku pun pernah rasa camtu but one thing nak avoid rasa sunyi tu.. kena sacrifice lah kadang2..
anyway mungkin sebab ko jauh, tu ko rasa cam sunyi but ape guna ade kemudahan IT, telefon..
ada masa bleh plan outing same2..hehehe
rase2 bosan ker nak sharing problem call la kwn2 rapat ngan ko.. nak share ngan aku pun bole jer..huhuhuh