Wednesday, January 20, 2010

Syukur



“Wahai umat manusia, kenangkanlah nikmat Allah yang telah dikurniakan-Nya kepada kamu; tidak ada sama sekali yang menciptakan sesuatu selain daripada Allah; Ia memberi rezeki kepada kamu dari langit dan bumi. Tiada Tuhan melainkan Dia,maka mengapa kamu rela dipalingkan (dari menyembahnya?”
-(Faatir 35:3)-

Assalamualaikum wbt.

Aku sengaja masukkan entry kali ni..bukan sebab ape…sebab aku baru terasa betapa beruntungnya aku dengan semua nikmat yang telah Tuhan berikan kepada aku…banyak perkara yang aku dapat lebih awal dari mereka yang seusia dengan aku..Alhamdulillah

Bukan semua yang aku hajatkan dapat seperti mana yang aku mahukan..tapi setelah aku fikir-fikirkan….sebenarnya semua permintaan aku kepada-Nya..sebenarnya dimakbulkan..walaupun secara tidak langsung.

Alhamdulillah….

Bukan aku tidak sedar semua nikmat ini, cuma baru saat ini baru aku terfikir …setelah aku termenung memikirkan setiap peristiwa dalam hidup aku bermula dari saat aku baligh hingga sekarang.. sememangnya Tuhan memakbulkan semua permintaan hambanya ini..

Cuma saranan aku yang xseberapa ini kepada semua teman-teman,y ang paling penting, sentiasa berkomunikasi dengan Allah, atau dengan kata lain sentiasa berdoa@berserah kepada-Nya dalam semua hal…bukan sekadar selepas sembahyang sahaja…setiap masa yang mampu..tidak perlu di lidah…sekadar monolog dalam hati pun tidak mengapa…dan istiqamah…Tuhan itu Maha Memahami….

Dan Tuhanmu berfirman: "Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina"-(Mukmin 40:60)-

Wallahua’lam



No comments: