Thursday, December 02, 2010

Silaturrahim: Perbezaan masa belajar dan masa kerja

Assalamualaikum,
Entry kali ni,hanya untuk renungan..
SILATURRAHIM sesama ISLAM

Sewaktu belajar dahulu, aktif berpersatuan dan berorganisasi..ala professional la....selalu la jgk bertikam lidah, berhaluan kiri dan sebagainya...bergaduh...xsependapat...
itu adat biasa dalam organisasi...
cuma akan baik kembali selepas minta maaf, menangis sama2..kutuk belakang xyah citer la...tapi bukan sentuh hal peribadi
masa buat program...90% dari komuniti bagi komitment..maklumla budak2 lagi dan tidak akan meleret-leret sehingga 2,3 minggu xbertegur...

cuma kali ini, bila sudah bekerja...lain pulak jadinya...perkara yang sama seperti diatas berlaku...sentuh hal tepi kain orang dan  ada yang sampai xnak bertegur sapa sampai berminggu-minggu...professional kah kalo macam ni...

kekadang terfikir...organisasi pelajar lagi professional dalam buat kerja...berbanding organisasi sebenar yang bekerja..

kekadang rasa malu ngan budak..

2 comments:

avl_creative said...

ermm betul tu fairus..kite kalau bergaduh dulu mase MPP etc.. hanya gaduh pasal kerja je.. sekejap je gaduh pastu..baik balik..
tapi kalau kat tempat kerja lain..tak sekepala je..macam-macam nak dikutuk orang tu.. siap jaga tepi kain org lagi tu.. huhuhuhu
kadang-kadang rasa matangnya pemimpin pelajar dari pemimpin organisasi ini..huhuhuh Wallahualam..

Prinzessin said...

aku gelak je la......malas nk komen panjang.