Monday, October 25, 2010

Sepi Tanpa Cinta dia

Assalamualaikum,

"sepi tanpa cinta"
satu ungkapan yang menggambarkan diri aku sekarang,
Bukan Cinta Allah yang tidak pernah putus....
Tapi cinta manusia...
Hari ini aku mengakui....walaupun Cinta Agung tidak pernah padam sejak azali lagi..
Namun sebagai makhluk, aku tidak boleh terlepas dari perasaan ini...
Sedang kan ADAM sunyi tanpa HAWA...inikan pula aku...

"Maha suci Allah yang menciptakan berpasang-pasangan semuanya, di antara apa-apa yang ditumbuhkan dan dari diri mereka sendiri dan dari apa-apa yang tidak mereka ketahui".
(Surah Yaasin 36 : 36)

Dalam adat melayu, lelaki perlu mencari wanita....dan entah bila adat ini akan berubah
Dalam agama, tidak mengapa pihak mana pun yang mula dulu...
tapi semua berpandukan syariat.....

Yang terjadi sekarang...Alhamdulillah..semakin ramai wanita yang solehah...xkurang juga lelaki yang soleh...
namun spesis ini yang agak lambat bertemu jodoh...
Ini pandangan aku sahaja mengenai situasi zaman ini dan tidak tahu sama ada ada orang yang setuju atau tidak..

"lelaki yang baik malu dan tidak yakin untuk menyatakan hasrat, dan wanita yang baik tidak begitu berusaha mencari selain menunggu"...
maaf kalo tersilap....
Tapi aku yakin...setiap orang ada jodohnya...tidak terkecuali juga aku...InsyaAllah..cuma belum sampai waktu...Bersedia kah untuk berumahtangga..InsyaAllah..aku sudah sedia..cuma calon belum ku temui..

Cuma Cinta-NYA yang menjadi pengubat sepi...tiada penghabisan...banyak sungguh nikmat dalam hidup ini yang diberikan-NYA kepada aku walaupun agak awal berbanding orang lain.ALHAMDULILLAH..
Dan DIA ada perancangan-NYA sendiri untuk aku...tapi konsep Qada' dan Qadar itu, masih perlu aku turuti..

Ok, cukup setakat ini sahaja...jarang aku membuat entry seperti ini...Cukup la Allah Sebagai Wakil..

Wallahua'lam

No comments: