Wednesday, December 03, 2008

Aku yang Malang

salam semua,
setelah lama x update blog aku ni...akhirnya aku tulis jgk arini...

ni cerita menarik aku nak cerita..xtahu la ade orng lagi teruk ke tidak....ni cerita pasal "Aku dan Bas","Aku dan Kereta" dan "Aku dan Motor"

okeh..aku mulakan dengan "Aku dan Bas"

kisah nye bermula...16 nov 2008...
aku dan patner aku ni ditugaskan ke Penang untuk installation DIGI punye kontrak la..
sebab xnak penat...kitorang naik la bas..dari Shah Alam ke Butterworth...sebelum tu pasal bas jugak...aku balik kg 13 hb november tu,khas nk jumpe nenek aku sebelum die ke Mekah,24 hb ni.

nak dijadikan cerita,aku naik la bas Mahligai...
sampai di Merapoh(nk masuk Kelantan melalui Gua Musang)..tiub hidrolic bas tu bocor...
then...perjalanan terpaksa la merangkak macam kura2.try punye try,sampai jgk la K.Krai...pastu bas dah xleh gerak dah...

so..terpaksa la tunggu bas ganti..nasib baik 1/2 jam je tunggu,...pastu meneruskan perjalanan ke ke Kota Bharu...pkl 8 baru aku sampai...seterusnyer xyah cerita(selamat sampai).

then 15hb malam,aku ambik bas (Transnational)ke Shah Alam...(alhamdulillah,no problem)

so sambung balik pasal dr Shah Alam ke Butterworth 16 hb tu...
bas nyer brand Eagle.bas sepatutnye bertolak pkl 9.30 pagi dan dijangka sampai paling teruk 2 ptng..

nak dijadikan cerita..dr shah alam singgah ke klang dulu...pendig kat situ sejam sbb ade tiket bertindan...siang awek tu..kene tunggu bas setrusnye..

so dalam 10.30 pg la br bergerak dr Lembah Klang ni...
bila masuk je Glenmarie, aircond plak rosak...tp perjalanan masih diteruskan(panas nye xleh nk ckpla)....bila dah smpai Perak(xingat name ape) br berhenti repair air-cond tu...tunggu lg..

last2..sampai di butterworth pkl 6.30 ptng...gila ape..
(skip pasal keje yg aku wat kat sane)

then keesokkan hari nye..smbng lepas ini

1 comment:

Prinzessin said...

agagagga..astaga btol ko ni.cite bus dah basi waaa!