Sunday, December 23, 2012

Wahai Hawa


Wahai Hawa,
andai kau mengerti, bukan ku ingin menjauhkan diri dari mu,
 tapi ku rasakan, diri ku ini amat kerdil dengan banyak kekurangan,
dan aku amat tidak pasti adakah kekurangan itu dapat diterima oleh dirimu.

Aku tidak sehebat Adam yang sunyi tanpa Hawa,
Aku tidak sesabar Daud yang tabah menghadapi penyakitnya,
Aku tidak secekal Nuh,yang sanggup kehilangan anak dan isterinya..
Aku tidak sekacak Yusof yang digilai Zulaikha,
Aku tidak sepintar Sulaiman yang mencairkan hati Balqis,
Aku tidak semulia Muhammad yang disayangi Khadijah dan Aishah...
Aku tidak sekuat Bilal,yang tabah diseksa Abu Lahab.
Aku tidak seperkasa Salahuddin Al-Ayubi, yang menyebarkan Islam ke 2/3 dunia..

Aku mohon maaf andai aku seperti tidak pernah memandangmu...
namun jauh disudut hatiku..aku merindui mu...
untuk melengkapkan hidupku..walaupun kini,kau masih tiada disisiku.
Dan aku akan terus menanti, saat bahagia itu

1 comment:

Ummu Aiman said...

ehem2..bertuahnya orang yg dinantikan itu..:)